Skrzynia biegów nie lubi zimna ;(, a auto nierówności drogi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zubit
    Classic
    • 2007
    • 24

    Skrzynia biegów nie lubi zimna ;(, a auto nierówności drogi

    Jackal, Miałem na myśli we wszystkich przednich :szeroki_usmiech
  • pleban
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 580

    #2
    Skrzynia biegów nie lubi zimna ;(, a auto nierówności drogi

    Witam
    Szukałem i szukałem, ale nie znalazłęm, a objaw wydaje mi się być dość ciekawy.
    Otóż kiedy wsiadam do auta na mrozie (a przynajmniej w niskiej temperaturze) to skrzynia chodzi jakby nie było w niej oleju, a zamarznięte masło. Co dziwne - kiedy zapytałem o to mechanika stwierdził, że nie jest to objaw nakazujący wymieniać olej ze skrzynki.
    Nie chce mi się wierzyć, bo po rozgrzaniu (przejechanych kilka kilosków) skrzynia chodzi jak złoto. Autko ma ponad 200 tys przebiegu - może wymienię olej w ciemno - nie wiem czy poprzedni właściciel się w to bawił.
    Uważacie że jest sens, cz może powinienem (jak podopowiedział mi kolega - teoretyk) smarować w aucie jakieś cięgna, które podobnież się przy skrzynce znajdują?

    Druga sprawa to wysokość zawieszenia. Nie wiem czy to kwestia przebiegu auta i zjechania amorków czy innych sprężyn, ale jadąc po. np mazurskich drogach (okolice Kętrzyna itp - kto był ten wie) ryję regularnie podwoziem o wystające garby. Naprawdę nie trzeba wiele, nawet zmiana pasa ruchu przy większych koleinach (Gdańsk - wyjazd z A. Krajowej) kończy się niemiłym dźwiękiem.

    Przerabialiście może coś takiego? Octa w kombi, może znacie warsztat w 3mieście (Nanegast?) gdzie podniosą mi zawieszenie nie powodując katastrofalnego pogorszenia właściwości jezdnych.

    pozdrawiam Wszystkich forumowiczów
    była O1 1,6 102 KM
    była O1 1,9 TDI 90 KM
    była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
    był Citroen Berlingo 1,6 HDI
    jest Ford Tourneo Courier

    Komentarz

    • markowski
      Ambiente
      • 2006
      • 224

      #3
      czesc,
      W kiedys tez tak strasznie gestnial mi olej w skrzyni na mrozie (w innym aucie) ze po musialem odpalac z wcisnietym sprzeglem. Jak puszczalem sprzeglo na luzie auto chcialo jechac :shock:. Naturalnie jak sie olej rozgrzal chodzilo jak maselko... wymienilem wiec olej na jakis dobry - niewiele to dalo dobrego - nadal na mrozie gestnial - a skrzynia zrobila sie glosna :?
      pozdrawiam
      Markowski
      OI AXR 06 185@377

      Komentarz

      • sygma
        Drive
        • 2007
        • 47

        #4
        pleban, zalej do skrzyni syntetyk GL-5 75W-90 a jak skrzynia jest juz troche wypracowana to taki olej ale z dodatkiem dwusiarczku molibdenu.
        1.8T 20v AUQ + k04

        Komentarz

        • the_maniek
          Ambiente
          • 2006
          • 177

          #5
          Ja u siebie przy okazji wymiany sprzegla wymienilem olej w skrzynce i odrazu zaczela lepiej chodzic. Sama wymiana oleju nie jest droga operacja wiec mozna sprobowac
          Żaden wiatr nie jest dobry dla okrętu, który nie zna portu swego przeznaczenia.

          Komentarz

          • splawik
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1292

            #6
            W 2 octach zawsze zimą, szczególnie że u mnie to trochę zimno jest zimą (dziś -19 rano o 6) skrzynia chodziła ciężko, a po kilku km jak masełko. Nawet pierwszej zimy jak nówka auto było to też tak było.
            A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
            AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
            O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
            -------------------------------------------------
            Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

            Komentarz

            • pleban
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 580

              #7
              Witam
              Odgrzeję trochę drugą część postu :|

              Druga sprawa to wysokość zawieszenia. Nie wiem czy to kwestia przebiegu auta i zjechania amorków czy innych sprężyn, ale jadąc po. np mazurskich drogach (okolice Kętrzyna itp - kto był ten wie) ryję regularnie podwoziem o wystające garby. Naprawdę nie trzeba wiele, nawet zmiana pasa ruchu przy większych koleinach (Gdańsk - wyjazd z A. Krajowej) kończy się niemiłym dźwiękiem.

              Przerabialiście może coś takiego? Octa w kombi, może znacie warsztat w 3mieście (Nanegast?) gdzie podniosą mi zawieszenie nie powodując katastrofalnego pogorszenia właściwości jezdnych.



              Może znów jestem przewrażliwiony i powinienem każdego dnia ze 2 razy przypieprzyć podwoziem o glebę i powiedzieć sobie : Ten Typ Tak Ma ?
              była O1 1,6 102 KM
              była O1 1,9 TDI 90 KM
              była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
              był Citroen Berlingo 1,6 HDI
              jest Ford Tourneo Courier

              Komentarz

              • chester121
                L&K
                • 2005
                • 1053

                #8
                Zamieszczone przez pleban
                Może znów jestem przewrażliwiony i powinienem każdego dnia ze 2 razy przypieprzyć podwoziem o glebę i powiedzieć sobie : Ten Typ Tak Ma ?
                tak TTTM

                co do skrzyni to ja mam ponad 100kkm i nawet w mrozne ranki lub wieczory podczas jazdy skrzynia pracuje tak ze mozna jednym palcem obslugiwac

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  W 1.6 ryc miska, raczej nie. Sadze ze auto juz sie zbyt rozbujalo na amorach. TDI jest ciezsze i dopiero przy hamowaniu jest szansa zaryc
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • pleban
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 580

                    #10
                    no tak, ale opcja do wykoania to od razu zmiana amorków?
                    Jak pojadę do warsztatu to się pewnie od razu do tego rzucą, a jak g... da to "trudno", a trochę kaski pójdzie - przerabiałem to w firmowym oplu, gdzie wymieniali mi sprzęgło, a jak dalej dziwnie ruszał, to padło hasło: I tak siadało ;/. A g... prawda

                    Nie wiem więc czy amorki, czy może w tych forach jest sposób na utwardzenie, a raczej podniesienie tyłu na sp[rężynach

                    Może zna ktoś warsztat w 3mieście gdzie mi to doradzą/ zrobią?
                    Dzięki za sugestie
                    była O1 1,6 102 KM
                    była O1 1,9 TDI 90 KM
                    była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                    był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                    jest Ford Tourneo Courier

                    Komentarz

                    • Zibi
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 491

                      #11
                      O ile w dieslu jest to mozliwe, o tyle benzyna (zwlaszcza 1,6) nie powinna IMHO sie tak zachowywac.
                      Moze czas pomyslec nad nowymi amorami ?
                      Zawias mozna podniesc tulejkami z zestawu na bezdroza, ewentualnie jesli to problem spowodowany przez duze bujanie przodu to mozesz zmienic sprezyny na twardsze - z TDI lub z zestawu na zle drogi.
                      Ja mialem problem z ryciem przy nierownosciach, garbach i hamowaniach - wymienilem springi z przodu i jest ok.
                      Niestety jest to rozwiazanie zdecydowanie drozsze niz tuleje - w moim przypadku 450 zl + 150 zl za montaz

                      Pozdrawiam
                      Zibi

                      Komentarz

                      • Adrian
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 662
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        A podniesienie autka tulejami to kwestia 150zł.
                        PerfectService by DGW
                        Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                        Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                        Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                        Komentarz

                        Pracuję...